Begge Ferrarier startede i 1. startrække med Schumi forrest foran Barrichello og i øvrigt med konkurrenterne fra McLaren på skuffende 4. og 8. startposition. Begge Ferrarier fik en god start og fastholdte deres startplaceringer i front, og hele løbet tegnede til en suveræn Ferrari triumf uden spænding. Men så røg Panis i BAR pludselig af banen, som han efterlod med en masse olie, hvilket betød at begge Ferrarier måtte af banen, og herefter var Barrichello nummer 4 og Schumi nummer 6. Ferrari nåede lige tilbage på banen før løbet blev ramte af en meget kraftig regnskylle, og sendte 6-7 biler ud af løbet og resten i pit for at skifte dæk. En sjælden fejl i Ferrari-pitten betød, at Ferrari tabte mere end 1 minut på begge biler, og da de kom tilbage på banen bag en safety-car var de nummer 10 og 11. Men da løbet igen var frit kørte Ferrari sig i løbet af få omgange i front på fremragende vis med Schumacher på 1. pladsen.
Løbet viste at Ferrari for tiden er i særklasse, og at McLaren har store problemer med bare at følge Williams og Jordan.
|
|
GP Malaysia
|
|
Kørere:
|
|
|
M. Schumacher | 10 | R. Barrichello | 6 | D. Coulthard | 4 | H-H. Frentzen | 3 | R. Schumacher | 2 | M. Häkkinen | 1 |
|
|
|
Konstruktører:
|
|
|
Ferrari | 16 | McLaren | 5 | Prost | 3 | Williams | 2 |
|
|
|